Nieuws

Datagedreven werken in de AGF​

AGF.foto.2

Ook in de AGF is datagedreven werken niet meer weg te denken. Veel AGF bedrijven staan echter nog aan het begin van de reis naar datagedreven zaken doen. ProAnalytics helpt AGF handelaren hierbij. Met onze kennis en ervaring in de AGF helpen we je het maximale te halen uit data.

Datastrategie

We denken mee met het bepalen van de koers om datagedreven te worden. Waar heeft data het meeste waarde voor je AGF bedrijf? Op welke manieren kun je data inzetten om waarde te realiseren? Waar liggen de prioriteiten?

RESULTAAT

Prijzen en marges liggen de laatste tijd onder druk. Met inzicht in verkoopresultaat, partijresultaat of marges kun je concreet sturen op het verbeteren van de commerciële resultaten.

KWALITEIT

Iedere collo die je weggooit is er één te veel. Door gericht te sturen op kwaliteit en uitval kun je de omzetstroom vergroten en de kosten verlagen. Denk aan inzicht in de leeftijd van de voorraad om tijdig te kunnen ruimen of om gerichte kwaliteitsinspecties te kunnen doen.

KLANTENBINDING

Stuur op klanttevredenheid met inzicht in klachten en leverbetrouwbaarheid, monitor hoe vaak klanten bij je terug komen om te bestellen of analyseer overeenkomsten in afnamepatronen bij klanten om meer cross- en upsell te kunnen doen.

SUSTAINABILITY

Klanten vragen steeds vaker om sociaal gecertificeerde producten en om duurzame verpakkingen. Hoe houd je hier grip op en hoe deel je de informatie met je klanten? Met de juiste data heb je de cijfers zo boven tafel.

EFFICIENCY

Hoe efficiënt zijn je primaire processen? Hoe realiseer je de optimale inzet van mensen en middelen? Door efficiënter te werken bespaar je kosten. Analyseer de doorlooptijd van processen, de productiviteit in de loods of de inzet van transport te analyseren en krijg grip op de efficiëntie van je operationele processen.

360 graden inzicht

Door data vanuit verschillende systemen of invalshoeken met elkaar te verbinden ontstaat er meerwaarde. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het terugdringen van het aantal klantklachten en claims door inspectieresultaten, leeftijd van de voorraad en uitval te koppelen aan de klachten. We brengen alle systemen bij elkaar zodat er 360 graden inzicht in je organisatie ontstaat. ERP, WMS, TMS, inspectieresultaten, gewerkte uren, maar ook openbare data zoals weersverwachtingen, openbare AGF prijzen, etc. komen bij elkaar in een geïntegreerd datawarehouse. Dit betekent één betrouwbare bron voor alle managementinformatie.

Dashboards

Deze managementinformatie presenteren we in heldere en eenvoudige dashboards en rapportages met behulp van Power BI. We trainen onze klanten zodat ze zelf ook aan de slag kunnen met het ontwikkelen van dashboards en rapportages. Hierdoor houdt u zelf de regie over uw eigen informatievoorziening.
Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
Saartina Coenradi

Saartina Coenradi

Analyseert en verbindt mens, data en organisatie als geen ander. Strategisch advies en verandertrajecten zijn haar op het lijf geschreven. Gaat voor de win-win en staat elke ochtend op om de wereld een beetje mooier te maken. Houdt van mensen, niet van koffie 😉